top of page
  • Dora Olujić

Renata Potočnik - Koja je tajna balansiranja PR-a, visoke politike i slobodnog vremena?

Dinamičan posao, politički pritisci, krizno komuniciranje, predavanje na fakultetu i vođenje PR agencije svakodnevni su poslovi naše stroge, ali pravedne profesorice Renate Potočnik. Profesoricu Potočnik dnevno možete sresti na nekoliko zagrebačkih lokacija: od hodnika Veleučilišta Edward Bernays, PR agencije Idea Primo, do edukacija iz područja komunikacijskih vještina i medijskih nastupa koje čine njenu svakodnevnicu.


Uvijek nasmijana i u žurbi, svojim znanjima, vještinama i okretnošću utjelovljuje sliku i priliku svakog uspješnog PR-ovca. No, pitanje je sljedeće – kada profesorica Potočnik ima slobodnog vremena uopće, i ako ga ima, na koji način ga iskorištava? Što smatra najučinkovitijim taktikama kako se uspješno i na zdravi način „odlijepiti od posla“? Odlučila je podijeliti s nama tajnu balansiranja privatnog i poslovnog života, iskustva rada u PR-u, put odabira struke i svoje hobije.


Renata Potočnik

  • Možete li objasniti zašto ste se odlučili primarno baviti novinarstvom, a stekli ste zvanje profesorice hrvatskog jezika i književnosti?

Od najranijih dana sam imala dvije velike ljubavi - hrvatski jezik i književnost te medije, što bih zapravo svela pod jedinstveni nazivnik komunikacije. Tako sam već početkom osnovne škole bila oduševljena glasovima koje sam mogla slušati putem radijskih postaja i nekako sam bila sigurna da ću se jednom naći u toj ulozi. Kada je došlo vrijeme odabira fakulteta birala sam između Fakulteta političkih znanosti i Filozofskog fakulteta. Odluka je pala na studij Kroatistike, ali sam iste godine, dakle već na prvoj godini studija, počela i raditi na radiju. Nije bilo lako i najviše je patio studij, ali sam u konačnici ostala u radijskim i medijskim vodama gotovo 17 godina, nakon čega sam, rekla bih, samo zaplovila drugim smjerom komunikacijskog svijeta, a to su odnosi s javnošću.



  • Kakva su Vam iskustva rada u visokoj politici, konstantnoj medijskoj izloženosti, pritiscima i dinamici posla?

Iskustvo rada u visokoj politici svakako je bilo životno vrijedno, a praktične lekcije koje nosim iz tog razdoblja i danas su važne u mom svakodnevnom radu i poslovanju. Bilo je ludo i nezaboravno, iako je bilo iznimno teških i izazovnih trenutaka, kao i dana koji su počinjali i završavali s traženjem odgovora na krizne situacije. Ipak, adrenalin s kojim živite u tim dinamičnim godinama jednostavno vam pomaže da trčite iz dana u dan i bez prestanka smišljate nove načine i oblike komunikacije te odgovore na stalna pitanja koja pristižu od novinara, medija, kolega iz stranačkih ogranaka... Uvijek volim reći da ono što sam naučila tijekom rada u politici nije zapisano ni u jednoj knjizi, niti udžbeniku i danas mi itekako pomaže razumjeti brojne procese koje možete razumjeti samo ako ste u njima sudjelovali.



  • Biste li se mogli zamisliti u nekoj drugoj struci i ukoliko da, u kojoj i zašto?

Ne. Oduvijek sam uživala u ovome čime se bavim, a danas je to prilično široko područje koje pokriva pojam integriranog tržišnog komuniciranja, dakle od odnosa s javnošću, lobiranja, kriznog komuniciranja, edukacija, moderiranja, vođenja, mentoriranja. Sve su to različiti oblici komunikacije i moram priznati da me i danas vesele sve razine i oblici tog procesa i svaki novi dan u kojemu se bavim ovim poslom.



  • Omijeni hobij, interesi i kako i kada za to pronalazite vrijeme?

Bilo je razdoblja u kojima mi je pojam slobodnog vremena bio potpuni nepoznat, kao i onih u kojima sam donosila odluke da ću ga sama stvoriti, bez obzira na sve. Kada god to bilo, u slobodno vrijeme biram putovanja, uživanje u dobroj knjizi ili šetnji sa psom po Maksimiru, planinarenju, ali jednako tako uživam u odlascima u kino ili kazalište i druženju s ljudima koje volim.

  • Odmak od posla za vas je najuspješniji kada radite što?

Kada putujem.


Tekst: Ema Frank

80 views0 comments
bottom of page